2011. január 30., vasárnap

Kórházi napok

Anyu már napokkal korábban elkezdte mondani, hogy nem tetszik neki Gergő. Nem úgy értette, hogy nem szép, hanem valahogy nem látta olyan kereknek az arcát, és a combhurkáit is hiányolta. Tulajdonképpen én is láttam, de nem akartam elhinni a nyilvánvalót: Gergő elkezdett fogyni. :( Béreltünk egy mérleget a gyógyszertárból, de amikor sokkal kevesebbet mutatott a születési súlyánál, de még a hazaérkezési súlyánál is, nem akartunk neki hinni. Vasárnap (23-án) Péter hozott egy másikat egy ismerősétől, akinek működött. Még pénteken beszéltünk a védőnővel és a gyerekorvossal is, de mindkettőtől csak annyi okosságot kaptunk, hogy etessük gyakrabban. Azzal kapcsolatban ellentétes tanácsot kaptunk, hogy ébresszük-e éjjel vagy nem, de nem is ez volt a lényeg. Hétfő reggel odáig jutottunk, hogy újra felhívtuk a gyerekorvost. Csípőből azt mondta, hogy menjünk be a kórházba. (Csak halkan jegyzem meg, hogy ezt akár pénteken is mondhatta volna, akkor beljebb lettünk volna pár nappal.)

Összekészültünk és testületileg bevonultunk a kórházban. Ötpercenként jött rám a sírás. Sírtam az ultrahangnál, a röntgentnél, amikor elvitték megvizsgálni, és kanüllel a csuklójában hozták vissza, és akkor is, amikor bekötötték az infúziót. Miután a déli evésnél nem fogyasztott eleget, viszont az infúziót be kellett kötni, kapott némi tápszert. Nem tudtak addig várni, hogy adjak frisset. :S

Valamikor kora délután sikerült bejutni abba a szobába, ahol a 3 napot eltöltöttük. Szerencsére nem kellett egyedül hagynom Gergőt, maradhattam mellette, kaptam egy fotelágyat és -szerencsés módon- ágyneműt. Mint utólag kiderült, ezzel nem volt mindenkinek szerencséje. Minden nap 10.30-kor ki kellett vonulni a csecsemőosztály folyosójára, hogy az orvosokból és nővérekből álló csapat végigvonuljon vizitelni. Nem értem pontosan, miért nem maradhattunk a szobában. Az egyik anyukának az volt a tippje, hgy nélkülünk talán gyorsabban végeznek. Ebben lehet valami. :) Szóval, minden délelőtt összegyűltek az anyák a folyosón. (A nővérek következetesen és általános módon Anyának szólítottak minket. Mindenki Anya, így nem egyszer fordult elő, hogy egyszerre többen kaptuk fel a fejünket a megszólításra, és nem tudtuk, kinek kellene mozdulnia vagy válaszolnia. :D) Miután megbeszéltük, ki milyen problémával érkezett, jöttek a sztorik. Kiderült, hogy az osztályon kevés az ágynemű. Gergő bukott néhányat a 3 nap alatt, az első nagyobb alkalmával kapott új lepedőt, a másodiknál csak egy nagyobb pelenkaféleséggel takarták le. Azt hittem, csak nem akarják mozgatni az ágyat, de a folyosóbeszélgetéskor kiderült, hogy nem erről volt szó. Egyszerűen nem volt több lepedő. :O Az egyik anyuka nem kapott ágyneműt, amikor érkeztek, mert nem volt. Talán másnap kapott. Egy másik anyuka kisfia lebukta a lepedőt, kérte a nővéreket, hogy cseréljék ki. Akkor kapott másikat, de kérték, hogy vigyázzon rá, mert nincs több. Aha, majd elmagyarázza a 3 hónapos kisfiának, hogy vigyázzon a lepedőre... :S Ezek után meg sem mertem említeni, hogy az én lepedőm koszos volt (mintha leesett volna a szárítókötélről vasalás előtt), mert legalább volt. Úgyis zokniban és hosszú nadrágban aludtam. Tudom, fura, de alapból viszolygok az üzemi ágyneműktől. Képes voltam néhány éve egy írországi kiruccanás alkalmával a hostelbe paplanhuzatot cipelni, hogy abba belebújva biztonságban aludhassak. Ez az elővigyázatosság most jól jött. Igaz, paplanhuzat nem volt nálam, de ügyeltem rá, hogy fedve legyen a bőröm, ahol csak lehet. :)

Nem panaszkodom, mert alapvetően örültem, mint majom a farkának, hogy maradhattam Gergő mellett, és nem kellett ott hagynom egy idegen környezetben alig 2 hetesen. Saját bőrömön tapasztaltam az egészségügy helyzetét: kevés a személyzet, a felszerelés, nincs pénz a korszerűsítésre, alapvető dolgokra; a zuhanyzó lefolyójából felbugyogott a víz, nem volt szappan, WC papír. Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy a szomszéd szobában cellázó, hasonló problémákkal bekerült kislány és anyukája másodszorra voltak bent, mindkét alkalommal összeszedett a kislány valami bakteriális fertőzést. Azt nem tudni, otthon vagy a kórházban szerezte, de az anyukája többször tanácsolta nekem, hogy amikor csak lehet, vonuljak el a szobába és csukjam be az ajtót. Klassz. :S Lekopogom, mert úgy tűnik, sikerült potyautas nélkül hazajönnünk. El is mondom minden evéskor Gergőnek, hogy egyen rendesen, mert nem lenne jó, ha megint a kórházban kötnénk ki. Elég volt. A héten vissza kell menni kontrollra. Nagyon remélem, hogy elégedett lesz az orvos Gergő evési és súlygyarapodási teljesítményével. Rajtam nem múlik. Tápanyag van bőven. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése