2009. november 11., szerda

Emlékezés

Pont ma 1 éve volt, amikor Anna kijött az iskola kapuján, elémállt, és mielőtt bármit mondtam volna, megkérdezte, nem akarok-e neki valamit mondani. A Happy Birthday hallatán felcsillant a szeme és boldogan mosolygott. Aztán miközben hazafelé tartottunk Katie-vel és Jinaval kiegészülve, elhangzott kérdés, hogy milyen nap van ma. Azt hittem, megint a szülinapjára szeretné felhívni a figyelmet, hogy Katie is mondjon valamit a jeles nap alkalmából, de nem. Mondta, hogy más is van. Nos, ekkor tudtam meg, hogy november 11-én ért véget az első világháború. Ma van a Remembrance Day. Nem tudom, hogy azért éreztem-e magam kellemetlenebbül, mert nem tudtam, vagy azért, mert két 8 évestől tudtam meg.

Még aznap utánanéztem, és megtudtam, hogy Angliában ezen a napon pipacsot tűznek az emberek a ruhájukra, ezzel emlékeznek az első világháborúban elesett katonákra. Mivel akkoriban Írország nem volt független Angliától, sok ír katona harcolt angol színekben, ezért sokan Írországban is kitűzik a pipacsot. Szerintem szép szokás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése