2011. október 23., vasárnap

Idén tényleg időben

Úgy néz ki, idén végre megvalósul, amit évek óta csak tervezgetek. Gergő születése óta sokkal alaposabban meg kell szervezni mindent, hogy ne felejtsem el, hamarabb el kell kezdeni a megvalósítást is. Leginkább akkor, amikor időm van rá. Már a karácsonyi ajándékok is megvannak. Igaz, egyelőre ötletszinten, de az is valami. Ilyenkor még csak egy félkész listám szokott lenni, az ötletek pedig tényleg csak ötletek, a megvalósításról ilyenkor még fogalmam sincs. Idén nem így lesz. Az ajándékok felét már csak meg kell rendelni, a másik feléhez pedig be kell szerezni a hozzávalókat és neki lehet állni. Egészen pontosan 2 hónap van hátra, elégnek kell lennie. :)

Ami miatt ki merem jelenteni, hogy igazán elkezdtem a készülődést, az a Halloween, azaz a kekszek, amit erre az ünnepfélére már megsütöttem. Próbakeksznek nevezem, mert majdnem 2 héttel hamarabb készült és el is fogyott. Nem a receptet próbáltam ki, az már egyszer bevált (most is), inkább az ízesítéssel kísérletez(t)em, és beavattam az új kiszúrókat. Pár hete találtam rájuk az Allee földszintjén a Spar mellett. Első látásra szerelem volt, de akkor nagyon siettem, nem vettem meg. Péter a közelben dolgozik, múlt héten ráküldtem. Még aznap ki kellett próbálnom.

Tudom, itthon nem szokás Halloweent ünnepelni, néhány éve még én sem tettem. Amikor először találkoztam vele úgy, hogy körülöttem hagyományosan megünneplik, nem is nagyon tudtam vele mit kezdeni. Nem értettem, miért jó, hogy a gyerekek mindenféle ijesztő maskarát öltenek, aztán megszoktam, utánaolvastam, elfogadtam. Ha nem is tudok vele teljes mértékben azonosulni (pl. szellemek), kihagyni sem tudom az év ünnepei közül, nem tudok szó nélkül elmenni mellette.

Tavaly jelmezes bulit szerveztünk. Idén ez kimarad, kisgyerekkel már nem olyan könnyű. Helyette jönnek a húgomék. Egészen más ok miatt, de jól jön ki, hogy pont a hosszú hétvégét tudják nálunk tölteni. Folyamatosan ötletelünk Péterrel, hogy milyen szokatlan ízű spooky kekszet süssek az új kiszúrók segítségével. Az biztos, hogy a szellem kakaós-chilis, már készült belőle egy tepsivel. Úgy tervezem, a tök gyömbéres-currys lesz, hogy narancssárga legyen. Nem tudom, sikerül-e majd, ahogy azt sem, mennyire lesz borzasztó az íze. Szeretem a curryt, de sütiben még nem ettem. Van még boszorkánykalap és szellemkastély. Az egyik lehet, hogy mézeskalács ízű lesz, hogy legyen ehető is. :) Mondjuk, nekem a chilis is ízlik. :)

Hogy teljes legyen a felkészülés, ma írtam egy karácsonyi ajándéklistát a családnak. Nincs nehéz dolgom, mert tavaly bevezettük, hogy csak a gyerekek kapnak ajándékot, a felnőttek csak valami apróságot. Jól van ez így. Legalább nem az ajándékokról szól majd az a pár nap. Tavaly sem arról szólt. Főleg nekem. Azt sem tudtam akkor, mikor van Karácsony. Azóta lett egy újabb téli ünnep. ;)

2 megjegyzés:

  1. a chilis csokit kifejezetten szeretem. és alig várom, hogy a tökös-t is tesztelhessem ;)

    VálaszTörlés
  2. Elkészült a tökalakú gyömbéres-currys is. Háááát.... :))

    VálaszTörlés