2011. október 4., kedd

Megszámolva

Megszámoltattam magam. Hát, basszus... ez nem semmi. Az előző bejegyzés előtt csak átfutottam a kérdéseket, most viszont megpróbáltam válaszolni és újabb gyöngyszemeket találtam. Főleg, amikor Gergőét próbáltam kitölteni. Azért csak próbáltam, mert egy kérdést még nyitva hagytam. Majd mondom, melyiket. :)

Bajban voltam a saját adatlapommal is. Többször rámszólt a rendszer, hogy renyhe voltam, nem figyeltem eléggé, amikor úgy gondoltam, végeztem, és át akartam térni Gergő adatlapjára. Nem adatlap... kérdőív vagy mifene... Gyanús volt a dolog, hogy ha azt írtam, gyesen vagyok, akkor miért kell mindenáron kitöltenem, mennyi időt utazom a munkahelyemre. A 0 percet nem fogadta el. Nem tudom, végül mit írtam be, de konkrétan jelezte a rendszer, hogy azzal a kérdéssel, azaz a válaszommal van baja. Jobban megnéztem, és akkor észrevettem, hogy nem azt írtam be, hogy a lakáson van a "munkahelyem", ezért kér utazási időt. Nagyon kell figyelni, kérem szépen. Sumákolásnak helye nincs.

Gergő kérdőíve annyival könnyebb volt, hogy mivel se munkája, se tanulói/óvodai/bölcsődei jogviszonya, sok kérdésre nem is kellett válaszolni. Volt viszont helyette olyan, ami igencsak megizzasztott. Konkrétan egy ilyen volt. Igen, ezt hagytam sokáig nyitva. A nyelvismeretre vonatkozó kérdés. Milyen nyelven beszél? Milyen nyelven képes másokat megérteni és magát megértetni? Először azt hittem, erre nem kell válaszolni, de az istennek se akart bezöldülni a kérdés. (Aki nem a neten töltötte/tölti ki: azok a kérdések zöldülnek be, amikre nem kell válaszolni az előző válaszok függvényében.) Mégis milyen nyelven beszél egy majdnem 9 hónapos gyerek? 25 nyelven, bakker, de folyékonyan ám...! Péter lazábbra vette. Amikor segítséget kértem, lazán bemondta, hogy magyar és angol. Angol, mi? :D Annyi volt a magyarázata, hogy annyira beszél a gyerek angolul is, mint magyarul. Na, ebben igaza van, de akkor is. Egyik nyelven sem tudja magát megértetni. Nagyon hajlottam rá, hogy odavágom, hogy babanyelven beszél, aztán csináljanak belőle statisztikát, aztán pihentettem kicsit, és beírtam a magyart. Mondjuk, erős csúsztatásnak érzem, de valamit muszáj írni.

Elhiszem, hogy vannak csodagyerekek, akik pár hónapos korukban folyékonyan beszélnek, de szerintem többen vannak, akik nem. Jó, ne legyen zöld a kérdés automatikusan, ha a gyerek nem érte el az x hónapot, de legalább lehessen beírni, hogy még nem beszél! Már bánom, hogy nem írtam be viccből a babanyelvet, mert ha megint 10 év múlva számolnak meg, tuti nem lesz olyan gyerekem, aki nem beszél. :)

Itt jegyezném meg, hogy nehezményezem, amiért nem lehetett a valláshoz beírni, hogy jedi. Azt sejtem, hogy kiszagolták a tervet. Túl jól sikerült a kampány. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése