2013. november 20., szerda

Szinesztézia

Ági vagyok, 37 éves és szinesztéziás

Alig egy órája olvastam ezt a cikket. Bár  már a címből nagyjából sejtettem, miről lesz benne szó, amikor ahhoz a részhez értem, hogy "...és az a lényege, hogy egymáshoz nem feltétlenül illő dolgokat társít össze. Színeket szagokkal, hangokat ízekkel, és így tovább...", gyorsan feltekertem az elejére, hogy mit is írt az autizmusról. Kapcsolatot találtak Klassz. Mondjuk autistának nem érzem magam, de van néhány kattanásom, az biztos. :) Azt hittem, ez is egy olyan. Meg az, hogy minden tárgynak címkével kifelé kell lennie a polcon. (És még sorolhatnám. :D)

Az meglepett, hogy ez egy létező jelenség, ráadásul neve is van. :) Ha már Mensa-s nem lehetek*, ebbe a klubba simán jelentkezhetek. :D Mondjuk azt nem tudom, hogy ellenőrzik, hogy az ember tényleg színeztéziás, nem pedig behazudja, hogy sárgának látja az S betűt (mert nálam sárga, bizony).

Azt mondják, ez nem betegség és én sem tartom annak. Szerintem vicces és nem árt senkinek, nem káros, nem okoz problémát semmilyen területen. Most, hogy már tudom, mi ez, folyamatosan vigyorgok, ahogy jönnek a színek az egyes szavakhoz. :)

*Évekkel ezelőtt 128 lett, és azt hiszem, 130-tól érdemes jelentkezni. Akkor nem örültem, azóta feldolgoztam. Közben visszatért a dolog, mert Pétert simán felvennék, ha jelentkezne, és több -egymástól független- véleményre alapozva Gergő is esélyes lehet. Nem jó érzés, hogy én vagyok a család hülyéje. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése