2014. március 19., szerda

Pelenka nélkül az óvodában

Emeltük a tétet. Persze, mihez képest, mert nem emlékszem, írtam-e a gyurmázós készlet és a szobatisztaság kapcsolatáról. A lényeg, hogy óvodáscimbi Peti apujának ötlete alapján nagyjából másfél hete figyel a gyurmázós készlet a hűtő tetején, hogy jól látható helyen legyen, de ne tudja levenni, mert csak akkor bontjuk fel, ha a szobatisztaság mint állapot megvalósult. Most ott tartunk, hogy a gyurmás doboz a berendezés része lett, de motivációként nem működik. Úgy tűnik, hogy érti Gergő, hogy a szobatisztaság a felbontás feltétele, de mintha nem venné komolyan. Szerintem úgy gondolja, úgyis kibontjuk, csak ki kell várnia. Nagyon nem így van, de mivel ő így gondolja (szerintem), nem érdeklik a feltételek.

Tegnap beszéltünk Péterrel a mozdonyokról (azt hittük, hogy a mindenféle egyéb karakterek előtérbe kerülésével elfelejti őket, de nem), és egy hirtelen ötlettől vezérelve szinte némán, mutogatva megbeszéltük, hogy emelünk a téten, és a gyurma megtartásával rádobunk egy mozdonyt is, azt viszont nem tesszük ki. Gergő nem tudja, hogy nyár óta a szekrényben pihen többedmagával (előre megvettünk egy adagot, hogy előkaphassuk, ha esemény van), de rápörgött a témára. Beszéltünk telefonon az egyik mozdonnyal, aki maga helyett küldi a többieket (többször megjelölte szíve vágyaként, de baromi drága, úgyhogy csak küld maga helyett mást, amíg nem tud jönni, és elég valószínű, hogy nem fog jönni), és Gergő teljesen belelkesült, hogy valószínűleg nyomós Spencer érkezik hozzá, ha végre szobatiszta lesz. Megbízhatóan. Nagyjából megbízhatóan. :)

Este még a szokásos (legújabb divat szerinti) pelenka-duplakisgatya-pizsama szettben tért nyugovóra, de ma reggel, amikor Péter öltöztette óvodába indulás előtt, elkezdett visítani, hogy nem kéri a pelenkát, csak a kisgatyát, mert ő szobatiszta. Újra beszéltünk a küldős mozdonnyal, elvonult pisilni, aztán elindultunk. Kértem Pétert, hogy kivételesen vigyen el minket kocsival, mert inkább kimosom a gyerekülés bélését, mint a busz ülését. :) Megpakoltam a hátizsákját több váltás melegítőalsóval, kisgatyával, zoknival és pelenkával. Szárazon abszolválta az utat, eddig pipa. Az óvónőnek vázoltam a helyzetet, aki mérsékelt lelkesedéssel fogadta, ugyanis pont ma készültek kirándulni a városban trolival. Persze, nem mondta, hogy rosszul döntöttünk, de megbeszéltük, hogy a kirándulásra megpróbálja Gergőre ráadni a pelenkát, hogy ne a város közepén kelljen lecsupaszítani baleset esetén, de utána megint leveszi. Mondtam, hogy tudom, hogy nem a legjobb nap, de nem hiszem, hogy az lett volna a jó megoldás, hogy amikor végre kipróbálna egy napot pelenka nélkül, akkor lebeszélem róla, aztán másnap elvárnám. A másik meg az, hogy az egyik ok, amiért ezt az óvodát választottuk, hogy rugalmasan állnak az ilyen és ehhez hasonló dolgokhoz. Akkor hajrá! Hazafelé pörögtem kicsit Péternek, hogy nem lett volna-e jobb, ha itthon marad Gergő erre a pelenkamentes napra, de őszintén szólva addig eszembe sem jutott ez az opció, amíg az óvónő nem mondta, hogy a pelenkások otthon szoktak maradni a kirándulások napján. Eszembe sem jutott, hogy ez probléma lehet. A másik meg, hogy pont azt a két gyereket említette, aki (pár másik gyerekkel együtt) csak heti három napot járnak.

Abban maradtunk, hogy ha ez a pelenkanélküliség bejön, akkor a jövő heti buszos kirándulást (másik városba) kihagyja Gergő, mert a busz nem áll meg, ha menni kell. A régebben szobatiszták már tudják tartani... vagy nem tudom...

Lassan megyek érte. Nagyon kíváncsi vagyok. Egész nap ott járt az agyam. Ha ez bejön, akkor tényleg megnézem, gyártják-e már zöldben a Dacia Lodgy-t. :D

6 megjegyzés:

  1. khm... boszorkany :-) :-) :-) ha ez igy megy tovabb, nyithatsz egy kulon kis szekciot, amit szettrollkodunk kivansagokkal :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem, értem, megyek a máglyára. :)

      Bárcsak ez tényleg ilyen könnyű lenne...! Volna néhány komolyabb kívánságom.

      Törlés
  2. konnyen meggyozodhetunk rola, h ilyen konyu-e :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem, nem értem. Ugye, nem akarsz TÉNYLEG máglyára dobni, hogy elégek-e? :)

      Törlés
  3. ez eszembe sem jutott :-):-):-) gondoltam kivanunk parat es figyeljuk, bejon-e. :-) :-) :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, az tényleg könnyebb és nekem személy szerint jobban is tetszik. :)

      Törlés