2011. augusztus 2., kedd

Véletlen vaj

Van egy Tupperware konyhai mindentudóm. Szeretem, mert a késes betétet használva apróra tudok vele vágni szinte bármit, a rácsos betéttel pedig a tejszín és a tojásfehérje felverése válik pofonegyszerűvé. Igen ám, de nem mindegy, milyen habtejszínt használok. Eddig nem volt semmi probléma. Gyönyörűen felverte a habot, legyen az tejszínből vagy tojásból.

Legutóbb viszont furcsa dolog történt. Beleöntöttem a habtejszínt, alaposan megtekertem, ahogy szoktam. Levettem az eszköz tetejét, és elképedtem. Tejszínhab helyett tejszerű cuccban úszkáló krémes izét találtam. Jobb ötletem nem lévén a krémes izét használtam tejszínhab helyett, a tejszerű cuccba pedig belemártottam a kekszet, hogy gyorsabban megpuhuljon (kekszes-barackos összerakós édességet gyártottam). Nem olyan volt, mint máskor, de megettünk. Akkor azt hittem, a tejszínhabbal volt a baj. Vannak bevált márkák, tejszínt például mindig az Auchanban veszek (valamilyen Cucina márkájú, nem találom a neten), habtejszínt viszont ritkán, abból még nem találtam meg az igazit. Az biztos, hogy nem a Meggle lesz az. Tegnap megint ilyet használtam, mert a Tescoban ejtettük meg a nagybevásárlást, és megint hagytam magam rábeszélni. A Meggle jó márka, a vaj és a joghurt nagyon ott van, és a főzőtejszínnel sincs baj, de ez a habtejszín... Hát, nem tudom. Lehet, hogy velem és/vagy a módszereimmel van a baj, de megint nem lett jó. Mivel a múltkor azt hittem, esetleg rossz volt a tejszín, most viszont előző nap vettük, ismét a Tupperware mindentudót kaptam elő. Az eredmény ugyanaz lett. Most viszont nem használtam fel az édességhez, hanem tekertem még rajta egy kicsit. Jó krémes lett. Kenhető. Fehér és vajszerű. Ez lenne a vaj? Nem tudom. Mindenesetre finom. Betettem a hűtőbe, reggelre határozottan olyan lett, mint a vaj. Szobahőmérsékleten krémes, hűtőben tárolva keményebb. Ha másra nem is, de erre jó a Meggle habtejszín. :)

Szerencsére volt még itthon ilyen habtejszín, ennek felveréséhez viszont a robotgépet hívtam segítségül (van habverőm is, de azzal verje fel, akinek hat anyja van). Az eredmény jobb lett, fel tudtam használni a sütihez, de nem az igazi. Már tudom, hogy a Meggle jó, ha vajat akarok köpülni, de tejszínhabhoz mást kell keresnem. :)

3 megjegyzés:

  1. Sokszor olvastam receptekben a Hulala-t, mindenki agyondícséri, úgyhogy idén én is kipróbáltam. Nincs összehasonlítási alapom, hogy minél jobb, minél nem, de az eddigi két-három alkalommal, amikor használtam, mindig nagyon jó kis hab lett belőle.

    VálaszTörlés
  2. Én is sokat olvastam róla, és a múltkor majdnem vettem is, de visszatettem, mert az volt ráírva, hogy növényi, azt meg valamiért a margarinnal és a frissföllel veszem egy csoportba. Van belőle tejalapú is?

    VálaszTörlés
  3. Nem hiszem, szerintem az az egyfajta van. Abszolút jogos az észrevétel. Bevallom, én csak másodjára kezdtem el forgatni (és néztem nagyot), hogy miből van, de aztán addig okoskodtam, hogy az összes habtejszín (kivéve a régi zacskós, ami szvsz kb. 50%-os sikerű) ott figyel a sima polcon, márpedig igazi tejes dolognak inkább a hűtőpultban lenne a helye. Szóval, ha már mű, legalább működjön. :)

    VálaszTörlés