2009. október 31., szombat

Ünnepek

Tavaly ilyenkor tele volt a város jelmezes emberekkel, az ablakokban töklámpák égtek. A város idén is -nyilván- ugyanolyan, csak én nem látom. Most egy másik városban vagyok, egy másik országban. Itt a mai nap ugyanolyan, mint a többi. A budapesti ablakba ugyan kitettem egy töklámpás alakú mécsestartót néhány napja, de ennyi. Csütörtökön az Andrássy úton szembejött velem egy anyuka a kisfiával, és elkaptam egy félmondatot, amiben a kisfiú azt sajnálta, hogy nálunk nincs Halloween. Nem is tudom. Érdekes volt látni, megtapasztalni ezt az ünnepet, de nem hiszem, hogy ugyanolyan lenne, ha mi is elkezdenénk ünnepelni. Távol van a mi kultúránktól. Persze, azért egész nap bennem volt, hogy milyen nap van, de nem faragtunk töklámpást. Még sütőtököt sem szereztünk be. Csak halkan jegyzem meg, hogy ha kaptam volna egy kisebb, formás tököt, az most az ablakban figyelne lámpásként.:) Mégis van egy Halloween dekorációnk: anyu egyik nagyobb orchideája ledobta az összes virágját, és mivel nem szabad levágni a szárait, hanem hagyni kell elszáradni, most üresen meredeznek. Tökéletes Halloween hangulat.:)

Persze, azért az, hogy itt nem ünnepeljük a Halloweent, még nem jelenti azt, hogy ne lennének a boltokban megfelelő dekorációk. Nem tudják, mit jelent az adott ünnep (tisztelet a kivételnek), de látványos, és lehet dekorálni a boltokat, eladni egy halom csecsebecsét.

Ami engem illet, ha nem is vágtam magam ma narancssárgába és feketébe, de már nem tudok ugyanúgy elmenni a Halloween vagy éppen a St. Patrik nap mellett, mint régen.

2 megjegyzés:

  1. Nekem három év óta ez az első igazi Halloween, az előző lakásunk környékén túl sok bevándorló élt, oda nem jöttek a gyerekek. Itt, az új helyen gyorsan kiettek minket a csokikból, így inkább nekivágtunk környéket és dekorációkat nézni. Ami a legjobban tetszett, hogy néhány családdal is összetalálkoztunk, ahol apuka kivételével mindenki beöltözött és a gyerekek boldogan nyújtogatták a kis csuprukat, zacskóikat a kivilágított házak tornácán. Otthonra én sem raknám át, de mostantól itt szívesen megünneplem. :)

    VálaszTörlés
  2. Hozzánk nem csöngettek be tavaly csokiért, vagy nem tudom, mert gyerekbarát időben egyikünk sem volt otthon, de az utcai hangulatban volt részem, meg Anna is lelkesen mesélt.:)

    Nekünk viszont itt van a mai nap a sok mécsessel, megemlékezéssel.

    VálaszTörlés