2011. november 23., szerda

Mit mond?

Legutóbb az IKEA-ban beszereztünk néhány igazán hasznos holmit. Főleg Gergőnek. Az egyik ilyen egy 10 darab ujjbábból álló csomag. Nem volt kérdés, hogy a kosárba kerül, mert mostanában próbáljuk Gergőnek az állathangokat tanítani. Gondoltam, a ujjbábok segítségével viccesebb lesz. Nem lőttem nagyon mellé, mert valóban tetszik neki, csak én vagyok bajban. Ahogy mondtam, 10 állatfigura van benne. Egyesével szedtem ki őket a zacskóból; úgy terveztem, hogy mindegyiknek elmondom a nevét és azt, hogy mit mond. Az első a panda volt. -Szia Gergő! Én vagyok a panda.... Itt következett volna, hogy mit mond, de a brumm-brummon kívül nem jutott más az eszembe, pedig sejtem, hogy a panda mindent mond, csak ezt nem. Gergő nevetett, én meg folytattam. Jött a papagáj. -Szia Gergő! Én vagyok a papagáj. Gyurrrrika okos. Érzem, hogy gáz, de mi a fenét mond a papagáj, ha nem ezt? Jött egymás után a többi bábállat: teknős, cápa (Csak nekem tűnik úgy, hogy fogak helyett bajsza van?), nyúl, elefánt, rénszarvas... ezekkel mind befürödtem. Ha nagyon akarom, a nyúl mondhatja, hogy nyusz-nyusz, de a többihez nem tudok hangot prezentálni. A nyusz-nyusz is béna, úgyhogy kihagytam. Maradt az egér (cin-cin), a béka (brekk) és az oroszlán, amihez tudtam hangot csatolni. Az oroszlánhoz nem is én adtam a megoldást, hanem Gergő. Egy ideje már hallatja a torokhangot, amit hosszas munkával társítottam az oroszlánnal.

Az ötlet onnan jött, amikor valahonnan behallatszott egy kutya ugatása, abbahagyott mindent, fülelt, és közölte, hogy vava. Aztán az utcán minden kutyát vavázással köszöntött. Miután ilyenkor mindig elmondtuk, hogy igen, kiskutya, idővel társította, és ha megkérdeztük, mint mond a kiskutya, rávágta, hogy vava. Amikor elkezdte a torokhangot hallatni (fogalmam sincs, honnan jött neki), utánoztam, és mondtam, hogy oroszlán. Egy idő múlva, az oroszlán hallatán rávágta a torokhangot.

Ha valaki tudja, hivatalosan mit mondanak a fent említett állatok, segítsen! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése