2012. február 9., csütörtök

Blaha Lujza fogzik

Elég sokáig bírta Gergő 6 foggal. Nem látszott rajta, hogy hiányozna neki a többi, de ezek a fogak makacs jószágok: nőnek. Bevallom, nem tudom pontosan, mikor kezdődött, mert amikor leesett, hogy a mostanában alapértelmezett nyűgösség, bújás, étvágytalanság, válogatósság, anyatejfüggés kapcsolatban lehet a fogzással, szerintem már tartott egy ideje. Jól van, na. Első gyerek. Az sem segít, hogy a környezetünkben fellelhető Gergő korú gyerekek mindegyike más szisztéma szerint fogzik. Most, hogy megvilágosodtam, eszembe jutott, hogy tavaly novemberben, az esküvőnk előtti éjszaka alig aludtak a húgomék, mert az unokaöcsém számtalanszor ébredt sikítva. Na, ez van most nálunk. Ma előkerült a barátom, Dentinox, de így is csak annyi szabadidőt kaptam, hogy nyugodtan le tudtam zuhanyozni, nem kellett kapkodni, hogy átvegyem Pétertől a vigasztalhatatlanul sírő Gergőt, mert ilyenkor csak anya jó. Amellett, hogy baromi jó érzés, hogy kellek neki, elég fárasztó, mert esélyem sincs, hogy átpasszoljam Péternek az éjszakai melót (vagy legalább valamennyit belőle), mert nem nyugszik meg nála. Remélem, csak átmeneti, mert kezdek kidőlni. Ma már láttam is két bűnöst: a jobb alsó és felső rágók közül 1-1 dugta ki a tüskéjét. Ha úgy lesz, mint az unokaöcsémnél, akkor jaj nekünk, mert ő egyszerre 8 őrlőt növesztett annak idején. Láttam a húgom akkoriban. Hmmm... Kalandra fel!

Házi bohócunknak a fogzás sem akadály, ha produkcióról van szó. Teljesen véletlen volt, eszembe sem jutott, hogy így összerakta a dolgokat, de tetszett. Az történt, hogy a Mit mond...? csoport egy újabb gyöngyszemmel gazdagodott. Az már megy egy ideje, hogy -Mint mond az oroszlán? -Grrrrr (magánhangzó nélküli torokhang, de azt nem tudom leírni), illetve  -Mit mond a kiskutya? -Vává. Ma elkezdte illegetni magát, én meg megkérdeztem, hogy Mi van, Blaha Lujza?, erre elkezdett színpadiasan köhögni. Csak néztem rá elkerekedett szemekkel, nem bírtam megállni, hogy ne nevessek, ő meg visszanevetett. Élvezte a sikert. :) Kíváncsi voltam, hogy véletlen volt-e, ezért párszor megkérdeztem, hogy Mit csinál Blaha Lujza?, ő pedig minden alkalommal köhécselt. Nem volt véletlen. Hihetetlen. Az egész onnan jött, hogy pár hete/hónapja úszáson vettük észre, hogy valahányszor egy másik gyerek vagy szülő köhögött, mert slukkolt a vízből, Gergő azonnal köhécselni kezdett. Ugyanolyan színpadiasan, ahogy ma. Ilyenkor mindig mondtuk neki, hogy Blaha Lujza. Az utóbbi időben minden sóhajt, gesztust, orrfújást (igen :D) utánoz, ilyenkor is a fent említett högyhöz hasonlítjuk (azért nem Jászai Mari, mert az az unokaöcsém művészneve... hasonló okok miatt :D).

Kíváncsi voltam, előadja-e Péternek. Előadta. Aztán anyunak Skype-on. Igazi bohóc. Imádom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése