2012. február 5., vasárnap

Nem suttog

Amikor Gergő pici volt, úgy hurcoltam magammal és forgattam rendszeresen a suttogós könyvet, mint mások a Bibliát. Ha felsírt, azonnal kikerestem a megfelelő táblázatot, próbáltam a segítségével rájönni, éppen mi okozhatja a bánatát. Volt sikerélmény, de legtöbbször nem lettem okosabb.

Az alvásnál/altatásnál is megpróbáltam követni az ott leírtakat, de Gergő vagy nem olvasta a könyvet, vagy magasról tesz rá, miként kellene álomra hajtani a fejét. Amikor elkezdte a sorozatos éjszakai ébredést, újból segítséget kértem Tracy Hoggtól, de nagyon úgy néz ki, hogy mi vagyunk azok, akikről nem írnak az ilyen könyvekben, mert rontjuk a statisztikát. Gergőt csak és kizárólag alvó állapotban lehet a kiságyba tenni, ezt is csak a fürdés, mese és evés utáni bealváskor, és a következő maximum 2 ébredés-altatás kombó után. Ha megint ébred, nincs mese, fogom a párnám és költözöm mellé.

Pénteken szóba került a gyerekek alvása. Áron 6 héttel fiatalabb Gergőnél, mondhatjuk, hogy egyidősek. Amikor mondtam, mi hogy csináljuk, Áron apukája felhozta az említett könyvet. Rögtön mondtam, hogy tudom, miről beszél, de Gergőnél nem működik, mert ha nem alszik, amikor beteszem a kiságyba, akkor azonnal feláll, hiába simogatom a hátát. :S Erre jött a kérdés, hogy hányszor próbáltuk, mert ők az elején 2 óra hosszát, aztán egyre kevesebb ideig kellett. Bevallom, hamarabb feladtam, nem jutottam el 2 óráig, de ezt egy percig sem bánom. Nem érzem magam rossz anyának azért, mert nem erőszakoltam rá Gergőre egy olyan elalvási módot, amit ő nem akar. Nem hiszem, hogy sokáig igényli az együttalvást. Mostanában egyébként is iszonyúan anyás, sokkal bújósabb, mint eddig bármikor. Nem bánom. Ha erre van szüksége, megkapja. Nem hiszem, hogy ettől lenne elkényeztetve. Vagy...?

2 megjegyzés:

  1. Én sem hiszem, hogy ettől lenne elkényeztetve :-) Nem is hiszem, hogy erről szól a dolog. Én sem alkalmazok mindent, amit azokban a könyvekben irnak, főleg, hogy hiába van meg mind3 én talán csak az egyiket olvastam. Azt is még Áron születése előtt, azóta nem vettem egyiket sem a kezembe. A 4É módszer nálunk néhány héttel ezelőttig tökéletesen működött. Az elaltatásos módszerét nem használtam, bár az tény, hogy hiába igényelne maga mellé, én inkább kelek fél hatkor (ez a legkorábbi, ennél korábban nem vagyok hajlandó, akkor inkább próbálom még altatni az ágyában egy félórát vagy egy egészet), de nem fekszem mellé. Leginkább, mert félek, ha otthagyom, akkor lezúg a nagyágyról. Hozzáteszem korábban én is aludtam vele néhányszor :-))
    A lényeg, hogy úgy csináld, ahogy akarod és egy pillanatig se legyen lelkiismeretfurdalásod bárki bármit is mond!
    Tudod: te vagy az ANYJA :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont azért maradok emellett te, mert félek a leeséstől, a kiságyban pedig egy idő múlva nincs el... A 4É nekem egy percig sem működött, pedig annyira akartam (főleg az ÉN részt :D). Az a baj, hogy ha nem fekszem mellé, akkor éjfél körül indul a nap, aztán folytatódik a kanapén egy ölében történő elalvással

      Törlés