2012. február 10., péntek

Szemészet

Amikor legutóbb jártunk a gyerekorvosnál, javasolta, hogy kérjünk időpontot a szemészetre egy szűrésre. Beutaló nem kell, csak jelentkezzünk be. Pár napot vártunk -nincs indok, hogy miért, talán megszokásból-, aztán azzal a biztos tudattal, hogy valamikor tavasszal kell menni, telefonáltunk. Azaz Péter hívta őket, és amikor letette, közölte velem, hogy 10-én megyünk. Lapozgattam a naptárat, közben kérdeztem, hogy március vagy április. Reméltem, hogy valamelyik a kettő közül, nem kell megint majdnem fél évet várni. Péter lazán benyögte, hogy február. Felkaptam a fejem. Most pénteken? Azta'... Gyorsan bevéstem a naptárba, mielőtt közli, hogy viccelt, és tulajdonképpen augusztus. :)

9.40-re mentünk. Kicsit késtünk, mert Gergőnek indulás előtt jutott eszébe, hogy alaposan tele kellene rakni a pelenkát, vissza kellett jönnöm a pénztárcámért (benne volt Gergő TAJ kártyája, különben hagytam volna a francba), baromi lassú volt a betegfelvételes nő, de 10.40-re már házon belül voltunk. A vizsgálóban töltött idő alig volt 5 perc. A hölgy kedves volt, türelmes. Kifelé jövet az asszisztens (vagy adminisztrátor) megkérdezte, hogy ugye, még nem tud Gergő színezni. Nem is értettem a kérdést, hiszen egyelőre a tollat csak megrágja, ha véletlenül a kezébe kerül, és ez nyilván az arcomra volt írva, mert a nő egyből mondta, hogy gondolta, és ebben az esetben a szekrényke tetejéről választhat valamit Gergő. Lehet plüss vagy műanyag, mindegy. Végignéztem a kínálaton: pár centis műanyagfigurák és közepes plüssök közül lehetett választani. Nem akartam Gergőt befolyásolni, de erősen reméltem, hogy nem egy plüssre mozdul rá. Szerencsére egy mini jak tetszett meg neki. Péter szerint birka, de mindegy is. A lényeg, hogy pici, nem kell helyet szorítani neki a polcon. :)

 Ami pedig az eredményt illeti: Gergő tökéletesen szerepelt. A doktornő nem állapított meg semmi eltérést, elváltozást, miegymást. Annyit kaptunk útravalóul, hogy kb. 1 év múlva menjünk megint, és érdemes rendszeresen ismételni a vizsgálatot, mert örökölhető a rövidlátás. Tévé, számítógép kerüljön kiiktatásra, helyette könyvet olvasson/ nézegessen, mert azok is elősegítik a rövidlátás kialakulását (mármint a tévé-számítógép). Viszlát, Eperke, Caillou és a többiek! Néha azért lehet, de a napi rendszeres tévézés mától megszűnik. Nem tragédia. Megleszünk valahogy nélküle. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése