2012. szeptember 6., csütörtök

Őszi rend

Pár napja új napirendet vezetett be Gergő. Továbbra is 6 óra körül kezdi a napot, ez nem változott. Ezután Péter veszi át a stafétabotot, amíg én próbálom összeszedni magam (úgy egyeztünk meg, hogy enyém az éjszakai műszak, cserébe Péteré a reggel, én meg kapok egy kis időt). Ez sem változott, mert egy ideje már így van. Annyi változás történt, hogy pár hete nyitott ajtónál űzöm a relaxációt, hogy Gergő szabadon bejöhessen, magához vegyen némi táplálékot. Ellenkező esetben 5 percenként rácsapott az ajtóra, és hangosan anyázott. Jó ez így.

7-8 óra között indul a közös családi reggel. Reggeli, kávé, Gergőnek tejhab, fürdőszoba, pelenkacsere, átöltözés. Régebben akkor locsoltam, amikor érkezésem volt rá, de igyekeztem délelőtt elintézni, amíg nem tűz a virágokra a nap. Az utóbbi időben ez is a reggel/délelőtt részévé vált. Átöltözés után megyünk az erkélyre, meglocsolom az összes virágot. Gergő ilyenkor asszisztál vagy autózik egyet. Ha minden virág ivott, Gergő marad még az erkélyen, én pedig attól függően, hogy száradt-e éjszaka ruha, leszedem őket, vagy bemegyek főzni. Közben rohangálok a konyha és az erkély között. Jó móka, de legalább edzésben vagyok... valamennyire. :)

Muszáj időben elkezdeni a főzést, mert 11 órára készen kell lenni. Legkésőbb 11.30-kor Gergő jelzi, hogy ő aludna. Ha időben készen lett az ebéd, akkor eszik (pl. ma bevágott 5-6 mini almás palacsintát házi málnalekvárral). Ha nem, eszik később, de 11.30 körül akkor is elhúz a konyhapult mellől, ha még dolgom van ott.

Megfogja a kezem, vezet a szobája felé. Közben megáll, kinyomja a tévét (ha eszébe jut, akkor a videón keresztül érkező hangot is), majd vezet tovább. A szobában intézkedik, hogy csukjam be az ajtót és az ablakot, felmászik az ágyra, bekészíti nekem a párnát, megpaskolja és közli, hogy ide. Eleget teszek a kérésnek, ő bekajál, elalszik, én kilopózom.

A régi 3-4 óra helyett mostanában 2-2,5-3 órát alszik, mosolyogva ébren. Ilyenkor már nem főzöm, együtt csinálunk dolgokat. Ez aztán lehet közös porszívózás(ha kimondom, hogy porszívó, már megy is, előszedi a sarokból, profi módon húzogatja a padlón, csak annyi hiányzik, hogy be is kapcsolja :D), felmosás (kér egy popsitörlőt, azzal segít felmosni), vagy valami játék (ebből sok van, lehetetlen felsorolni).

6 óra körül megyünk a játszótérre. Azért nem korábban, mert általában majdnem 8-ig maradunk, és az úgy sok lenne egyben, ha korábban mennénk. Mondjuk, ma pont korábban mentünk le, és lehet, hogy megtartjuk ezt, mert nem sokkal 7 után már jöttünk is föl. Egyrészt mindenki hazament a hideg miatt, másrészt vadul elkezdett már sötétedni, Gergő is nyűgös volt.

Játszótér után azonnal fürdés, amíg szét nem szórja a homokot a lakásban. Pizsama, vacsora, fogmosás, mese (ez abból áll, hogy végigmutogatja a kiválasztott könyv(ek)ben a képeket, nekünk pedig szorgalmasan mondani kell, hogy mire mutat. :) Ha megunta, összecsukja a könyveket, fel kell tenni a polcra, kiosztja a puszikat, elfekszik. Ezzel jelzi, hogy feküdjek mellé, összebújunk, ő eszik egy kicsit, aztán előbb-utóbb elalszik. Ez most 8.30 körül történt meg, erősen csodálkoztam, mert ez még úgy is durva, hogy mostanában 9.30 körül szokott elaludni, de ahhoz képest egyenesen elképesztő, hogy nyáron többször kijárkált, néha 11 óra és éjfél között borult el... 9-kor visszatapsolt, vergődött, nem akart enni, csak nyígott. Eszembe jutott a jobb alsó szemfoga, amit meg véletlenül megláttam. Előkaptam a Dentinoxot, egy gombostűfejnyi adagot az ínyére kentem. Mire visszatettem a fiókba, már hason fekve szuszogott.

Most ez a helyzet, és néhány napja ez van. Még szoknom kell, hogy napközben nincs annyi időm tenni-venni, mert ha rosszul kapom el a ritmust, akkor értékes alvásidőt töltök el főzéssel, de nem panaszkodom, mert este meg elalszik időben. Éjjel általában ébred. Az utóbbi két nap brutál volt, mellette ébredtem reggel elcsigázva, mert ha megpróbáltam kiosonni, mindig felébredt. Volt már ilyen, a fogára gyanakszom. Ha így van, akkor nem tart sokáig, addig meg kibírom.

Ha felvettem az új rend ritmusát, megtanultam beosztani az időmet, akkor írok mindenféléről. Most is csak annyit akartam, hogy új rend van, majd jövök, erre itt pötyögök mióta, pedig aludnom kellene, mert tuti nincs olyan szerencsém, hogy reggelig egyfolytában alszik... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése