2012. június 12., kedd

Az élet szép


Szeretem az esőt. Nagy a szám, mert vagyok olyan szerencsés, hogy már nem is tudom, mikor áztam bőrig utoljára. :) Nyilván egész más a lakásból szemlélni, és más az utcán vészelni át. Szeretem hallgatni, ahogy kopog az erkélykorláton, megtisztítja a levegőt, elviszi a fejfájást.

A gömbcukkíni finom. Még a múlt héten vettem, de csak most készítettem el, úgyhogy a mostani listán van a helye. Azonnal megakadt rajta a szemem a piacon, muszáj volt kipróbálni. Ízre pont ugyanolyan, mint a hagyományos cukkíni, az alakja miatt viszont könnyebb megtölteni, és érdekesebben néz ki.

Gergő elkért egy sárgabarackot, és megette a felét. Nem ismételte meg azóta, de ez már haladás.

Az eper még mindig kereskedelmi mennyiségben fogyna, ha lenne itthon annyi. :)

A kezdeti (néhány hete) finnyogás után a cseresznye is Gergő kedvencei közé került. Nem győztem magozni és kukactalanítani.

Hiába esett rengeteget a héten az eső, jobbára éjszaka tette, ezért napközben tudtunk menni ide-oda. Főleg annak örültem, hogy a hétvégi programokat nem rontotta el.

Nagy séta és vonatnézés Gödön.

Óriásropi.

Gryllus Vilmos koncert és váratlan-kellemes találkozás a gyerekszigeten.

A Harapó Mókus még mindig jó hely. Gergő születése óta nem nagyon voltunk, mert egyrészt nem járunk étterembe (az Auchan grillpultja és az Aréna Plaza kajásrésze nem számít annak), másrészt babakocsival nehézkes volt a közlekedés az asztalok között. Most viszont Gergő már (viszonylag) nyugodtan üldögélt az etetőszékben.

Lefekvéskor Gergő választ mesét (kettőből... nem sorakoztatom föl az egész kollekciót), odalapoz arra az oldalra, amelyiket szeretné, hogy elolvassam, mutogatva-gagyarászva kommentálja az eseményeket, majd amikor úgy dönt, elég volt, összecsukja a könyvet, átnyújtja, és elfekszik. Az változó, hogy ilyenkor milyen hosszú elalvási procedúra következik, de az előbbi sorrend mindig egyforma. :)

Napközben nem ritkán 4-5 órákat alszik egyhuzamban. Először kétségbe estem, hogy mi lesz este, de már ehhez is tudunk alkalmazkodni, a jót is megtaláltuk benne: Péter munkaideje után lehet menni bátran játszótérre (úgyis világos van még akkor), bevásárolni. Este 8 előtt nincs fürdés mostanában, egyre gyakrabban tolódik egészen 9-ig. Nem azért, mert nekünk így jó, és addig tartjuk erőszakkal ébren, hanem a délutáni alvás miatt egyszerűen nem álmos még. Nem erőszakolok rá egy olyan alvásrendszert, amit nem akar.

Nem is tudom, miért nem említettem még meg, pedig már egy jó ideje használom. A Vegeta Naturella (VN) fűszercsalád egy ideje a legjobb barátaim közé tartozik. Volt idő, amikor mereven elzárkóztam a fűszerkeverékektől, hiszen én is össze tudom keverni a megfelelő fűszereket. Ennek eredményeképpen rengeteg fűszer lejárt a polcon, mert volt olyan, amiből mindig csak egy pici kellett. Ennek vége. A VN fűszerkeverékekben nincs nátrium-glutamát és egyéb ízfokozó, csak fűszerek. A kedvencem a sültkrumpli, de a polcon sorakozik az aranybarna sültcsirke, a zöldfűszeres szárnyas, a görög és olasz fűszerkeverék is. A többit még nem próbáltam ki, majd azokra is sort kerítek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése