2012. június 8., péntek

Óvodakérdés

Tisztában vagyok vele, hogy még nem aktuális, de nem szeretnék kapkodva választani, úgyhogy úgy döntöttem, alaposan körbejárom a kérdést. Javaslatokat elfogadok, sőt, örülök neki, de az nem elég indok egy intézmény esetében, hogy ez van közel, és tulajdonképpen aranyos(ak)/jó(k) az óvónő(k). Ilyet én is tudok, csak ez nem szempont. Mármint az jó, ha közel van és jó az óvónő, de ez nekem kevés. Intézményt szeretnék elsősorban választani, utána jöhet, hogy a befutók közül melyikben milyen az óvónői felhozatal. Persze, tudom én, hogy nem úgy van, hogy mindenhol tárt karokkal várják Gergőt, és megtiszteltetésnek érzik, hogy befogadhatják. Egészen egyszerűen arról van szó, hogy ne 1,5 év múlva kelljen kapkodni, ha nem veszik fel abba, amit kinéztem/-tünk, és mivel nem néztem rendesen utána, csak a kerületi marad, ahova semmiképpen sem szeretném beíratni.

Most ott tartunk, hogy Waldorf legyen vagy zöld. Mindkettő mellett és ellen is szólnak dolgok, és mindig változik, hogy éppen melyik tetszik jobban. Alapvetően a Waldorf, ami nagyon tetszik, de mindenhol azt olvasni (és egy ilyen óvoda vezetőjének a lánya meg is erősítette), hogy nagy hangsúlyt fektetnek a vallásra. Nos, ez a része nem tetszik. Az a kérdés, hogy mennyire hangsúlyos az a vallás dolog. Ha csak arról van szó, hogy nem piszkálják érte a gyereket, és megtartják az ünnepeket, akkor rendben, de ha bármiféle oktatást tartanak az ügyben, esetleg lelkigyakorlatok vannak, akkor nincs rendben. Nézegettem a környéken a Waldorf óvodákat, de egyik sem emelte ki, hogy csak vallásos gyerekek mehetnek hozzájuk, illetve azt sem, hogy békén hagynák azokat, akik nem. Valaki tud ezzel kapcsolatban első kézből származó információval szolgálni? Esetleg valakinek jár ilyen óvodába a gyereke? Félreértés ne essék, nincs bajom azzal, ha valaki vallásos, csak jó lenne, ha nem lennénk eleve kirekesztve ebből a körből csak azért, mert mi nem.

A másik lehetőség a zöld óvoda. Ezen nincs mit gondolkozni meg körbejárni. Környezettudatos nevelés, normális étel. Frincfranc felvágottakat nem szeretnék látni a menüben. Igen, ebből a szempontból nagyon radikális tudok lenni. Nem tervezem, hogy vegát neveljek Gergőből (nem is lehetne :D), mivel én sem ideológiai okok miatt nem eszem húst, de szeretném, ha a normális étel lenne neki az alap. Nem feltétlenül a rohadt drága szalámikra gondolok. Konkrétan a szalámira pont nem. Ha felvágott, akkor is legyen húsból, és nem húspépből meg ki tudja még, miből... Parizer, vagdalt, löncshús, májkrém... ezeket nem kérem, köszönöm. Lehetek sznob, nem érdekel. Az én gyerekem. Még nem tudom, egy zöld óvodában milyen kaját adnak a gyerekeknek, de pont van egy barátnőm, akinek mindkét gyereke az egyik közelibe jár, majd jól megkérdezem. Az biztos, hogy valóban környezettudatosan működik, szelektív kukájuk is van (ha minden igaz), és gyakran járnak állatkertbe meg egyéb helyekre.

Itt tartunk. Péter jobban húz a Waldorf felé, mert szerinte addigra Gergőben már kialakul egy hozzávetőleges világkép, én viszont ebben nem vagyok biztos. Nem tagadva neveljük, hanem nem neveljük vallásosan, tehát nem is tudja, hogy miben hisznek, akik hisznek. Tehát, ha ott esetleg telebeszélik a fejét, arra juthat, hogy inkább nekik hisz. Ez így elég furcsán hangzik, és magamnak sem vagyok szimpatikus ez alapján, mert egy csőlátású hülye mond csak ilyet, de nem tudom másképp. Az a lényeg, hogy nagy a tanácstalanság. Nincs pánik, mert nem hajt a tatár, van még időnk, de szeretnék már lassan tisztán látni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése