2010. december 26., vasárnap

Megkésett fehérség

A mai napra aktív döglést terveztem, és eddig sikerült is végrehajtani. Egyetlen bögre kávét aktívkodtam össze Péternek. Slussz. Kaja van, csak melegíteni kell. Szép az élet.

Tegnap kidőltünk. Délre itt voltak anyuék, érkezett egy hadseregnek is elegendő kajamennyiség. Befutottak a húgomék és Péter húgáék, körbeültük az asztalt, igyekeztünk pusztítani az ételt, de alig látszott, hogy hozzányúltunk, amikor végeztünk. Anyu hozta a formáját. Az volt a célja, hogy ellásson minket annyi kajával, hogy a két ünnep között ne kelljen főznöm. Hát, ez sikerült. Ha jobban megnézem, Húsvétig el vagyunk látva. :)

Hiába volt itt az egész család (később Péter apuja is befutott), nem érkezett meg a Karácsonyi hangulat. Jó volt, tetszett, hogy itt volt mindenki, szeretem az ilyen nagy családi összeröffenéseket, de nem éreztem, hogy Karácsony van. Pénteken megszurkáltam szegfűszeggel egy narancsot, lett belőle egy asztaldíszféleség. Ez azért valamit elért: amikor elhaladok mellette, és megcsap az illata, arra a pár másodpercre mintha Karácsony lenne. :)

Tegnap az időjárás sem segítette a hangulat megérkezését. Óriási szél tombolt, mozogtak az ablakok, esett az eső. Kaposváron állítólag esett a hó, de abból mi nem láttunk semmit, tehát nem is lehetett ránk hatással. Nem is vártam mást, hiszen az időjárásjelentésben napok óta azt szajkózzák, hogy nem lesz fehér Karácsony, 25-re ígérték a havat. Estig semmi. Havas eső. Kösz. Az nem hó... Éjszaka megérkezett. Hóvihar formájában. Valamennyire még mindig tart, de már közel sem tombol annyira, mint este. A kandeláber fényénél figyeltem, próbáltam megállapítani, milyen irányú a szél, de olyan nem volt neki. Mármint iránya. Össze-vissza kavarogtak az apró hópelyhek. Az erkélyre érkezve a szél még lökött rajtuk párat, most az erkély két végében szabályos hódűne van. Nem hókupac. Ez dűne. Némelyik ablakon pedig jég. Nem jégvirág. A tegnapi havas eső ráfagyott. A meleg lakásból nézve szép ez az egész, de egy cseppet sem bánom, hogy nem kell kimozdulnom. Eszünk, alszunk, döglünk, várakozunk. Ez a terv mára. Ki tudja, meddig tehetjük még ezt?! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése