2013. október 23., szerda

Orchideák

Van három orchideám: egy fehér, egy kétszárú lila és egy pici lila. Tudtam, hogy 1-es területre való az orchidea, de mivel ott egyedül a hűtő tetején van némi hely, inkább hagytam 6-oson, csak megfelelő színű és anyagú kaspóba tettem őket. Nagyon jól érezték magukat, azt hittem, megtaláltam a megfelelő helyet számukra. Ám ez közel sincs így. Attól, hogy jól érzik magukat a nővények valahol, még lehetnek rossz helyen. Nekem rossz helyen. Ezek az orchideák konkrétan azt jelezték, hogy mástól várok segítséget munkával kapcsolatban. Bármilyen probléma lehet, de munkával van kapcsolatban. Konkrétan tényleg. Az orvoslási javaslat egyszerű volt: a fehéret áttenni 1-esre, a liláknak menniük kell. Elkezdtem csipogni, hogy a kétágú lilát anyák napjára kaptam a család férfitagjaitól, de ezzel csak rontottam a helyzeten, azaz még nyilvánvalóbbá tettem az egyértelmű összefüggést: be vagyok tojva, hogy vissza kell mennem dolgozni, ha Gergő óvodás lesz, és ebben az ügyben várok valami csodára, hátha nem kell...

Egy ideig nem tettem semmit, csak locsolgattam az orchideákat, nézegettem, vizsgálgattam őket. Nem változott semmi, azt viszont észrevettem, hogy egyre gyakrabban kérdezik tőlem, mikor és hogyan szeretnék visszamenni dolgozni. Aztán egy nap Gergő nem akart aludni délután, én pedig úgy döntöttem, rámolunk. Rendezkedtem kicsit a hűtő tetején, csináltam helyet a fehér orchideának, ami egyébként időközben új szárat növesztett. Szerencsére az új helyen is jól érzi magát, már egész hosszú a szára. Hamarosan kap egy karót, aztán jöhetnek a virágok.

A lilákkal nem ilyen egyszerű a helyzet, mert azoknak nincs jó helyük a lakásban. Kidobni sajnálom őket, mert egyrészt szépek, másrészt mégis csak élőlények. Első gondolatom az volt, hogy odaadom őket anyunak, neki úgyis van mindenféle színben, és hiába jönnék a feng shuival, úgysem válna meg tőlük. Az ő döntése. Ahogy az is, hogy befogadja-e az enyémeket vagy nem. Amikor először megkérdeztem, azt mondta, inkább adjam másnak, mert neki már sok van. Ma beszéltünk más apropóból, és anélkül, hogy felhoztam volna az orchideákat, mondta, hogy csinált nekik helyet az ablakban, nehogy kidobjam. :) Helyette ad fehéret. Rendben. :)

Ma vettem észre, hogy a kétszárú lila is új szárat növeszt, azaz SZÁRAKAT, egészen pontosan kettőt. Alig várom, hogy elvigyem anyuhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése