2012. március 21., szerda

Kiságy, nagyágy

Pár hónapja figyelem Gergőt, hogy vajon mi lehet annak az oka, hogy a kiságyban pár óra múlva (jó esetben) felébred, és nem alszik vissza magától, ugyanakkor a nagyágyon csak fordul egyet és alszik tovább. Az első gondolatom az volt, hogy talán rossz helyen van a kiságy, de mielőtt átrendeztük volna a szobáját, eszembe jutott, hogy kb. 6 hónapos koráig pisszenés nélkül végigaludta az éjszakát. Ha akkor jó helyen volt az ágy, akkor most is. Gondoltunk a matracra is, de az is ugyanaz, amin reggelig durmolt piciként. Maradtak a rácsok. Attól tartok, ez lesz a jó megoldás. Fürdés, mese és evés után attól függően alszik hosszabb vagy rövidebb időt a kiságyban, hogy mennyire ájult be. Tegnap este 10-kor már nem lehetett visszatenni. Ma próbanap van. Beájulás után kb. 1 órával ébredt, nem kért enni, csak babusgatást. Visszaaludt, de meg sem próbáltam visszatenni a kiságyba. Körberaktam párnával meg paplannal, ahogy napközben. Kb. 2 órája egyenletesen szuszog.

A próbanap oka pedig az, hogy ma délután szinte ugyanaz történt, mint tegnap. Gergő aludt, én tettem a dolgom. Amikor nyekkent, mentem a szobája felé. Nem kellett kinyitnom az ajtót, hogy tudjam hol van. Láttam a kezét az üvegen keresztül, ahogy próbálja kinyitni az ajtót. :) Ma sem azért nyekegett, mert felébredt, hanem az ajtónyitáshoz kért segítséget.

Komolyan gondolkozom azon, hogy lassan szétszerelhetjük a kiságyat. Egy ideje már játszom a gondolattal, de korainak tartottam, hiszen Gergő még csak 14 hónapos. Ma egyeztettem a húgommal, és kiderült, hogy az unokaöcsém kb. annyi idős volt, mint most Gergő, amikor kivettek 2 rácsot a kiságyából. Mi ezt nem tudjuk megtenni, nincsenek kivehető rácsok. Az lesz a megoldás, hogy beszerzünk leesésgátlót a nagyágyra. Kicsit félek tőle, éjszakára biztos, hogy egy ideig még nem  vetem be, de segít a húgom sógornőjének a sztorija, aki a(z akkor) hasonló korú gyereke kiságyának kivette az egyik oldalát (ő sem tudott rácsot kivenni), és leesésgátlót tett a helyére. Azt hittem, Gergőn kívül minden gyerek kiságyban ébred reggelente iskola előtt, de úgy tűnik, tévedtem. Jó ezeket hallani.

2 megjegyzés:

  1. K.kétségbeesett, mikor kivettünk két rácsot, és követelte, hogy szereljük meg, amit elrontottunk... :D azóta is úgy alszik, rácsos ágyban. csak nem marad így iskoláig.... :D

    VálaszTörlés
  2. Tőlem aludhatna középiskolás koráig is. :) Nyilván nem ezt mondanám, ha arról lenne szó...

    Matyi ágyából azért vettek ki két rácsot Éviék, mert közölte hogy -idézem- "Kimász" és pakolta kifelé a csülkeit. Nem akarták megvárni, amíg tényleg kimászik. :D Gergő nem mászik, csak felébred, feláll és keservesen sír, amíg valamelyikünk meg nem jelenik...

    Még tart a próba (adtam neki pár napot), aztán majd jól összegzem a tapasztalatokat. :)

    VálaszTörlés