2010. január 4., hétfő

Mikor lesz nekem bankkártyám?

A Dublinban töltött 2 év alatt egyszer sem vettem elő a bankkártyám. Miért is vettem volna? Tudtommal nem volt rajta egy árva buznyák sem. Amikor készülődtem hazafelé, eszembe jutott a bankszámlám, a hozzá tartozó kártya, és az ő sorsuk. Nem voltam biztos benne, hogy létezik a számla, még most sem tudom, hogy ha nincs pénzmozgás, meddig él, mert nem néztem utána. Valami miatt mégis úgy éreztem, hogy felfrissíthető a kapcsolatunk. A nagyobb fejfájást a kártya okozta, ugyanis nem emlékeztem a PIN-kódra. Barátkoztam a kártyacsere gondolatával, amikor váratlanul beugrott a kód. Nem sokáig tartott az öröm, ugyanis a lejárati időre pillantva gyanús lett, hogy nem tudom elkerülni a cserét.

Hazaérve sokáig nem foglalkoztam a dologgal, még abban sem voltam biztos, hogy él a számlám. December elején aztán rászántam magam, és beslattyogtam a bankba. Segítőkész volt a hölgy, akihez kerültem, pillanatok alatt megtalálta a számlám. Aktív és még pénzt is talált rajta. Nocsak! Ez jól kezdődik. A nyilvántartásban azt látta, hogy kiküldtek egy pótkártyát, amit megsemmisítettek. Először úgy értelmeztem, hogy a lakásra küldték ki, és furcsa is volt, hogy azt hogy tudták megsemmisíteni, de nem akadékoskodtam. Utólag már azt mondom, hogy a kiküldés a bankfiókba történt, nekem csak az értesítő ment, amire nem reagáltam. A szüleim és a lakó figyelte a postámat, nem nagyon hiszem, hogy pont ez kerülte volna el a figyelmüket, de már mindegy is.

A hölgy minden további nélkül elindította a pótlás folyamatát, ugyanolyan kártyát kértem, amilyen volt. Nem tartott sokáig, 10 perc múlva már kívülről csuktam be az ajtót. Könnyen ment. Túl könnyen.

A meghatározott 2 hét múlva újra megjelentem a tett helyszínén. Másik hölgyhöz kerültem, aki sokáig nem találta a kártyám, és nem is nagyon értette, mit keresek. Gondoltam, klassz. Kiderült, hogy az első hölgy nem volt a helyzet magaslatán. Olyan kártyára kért pótlást, ami létezett, csak inaktív volt. Értem én, de csak az villogott a szemem előtt, aznap nem lesz kártyám, mert a hölgy valamit elrontott. Szerencsére az új sokkal jobban ura volt a helyzetnek. Miután rájött, hol a hiba, azt javasolta, igényeljek egy másik kártyát. Beláttam, hogy nincs más választásom. Újra ugyanolyan kártyára adtam le az igényem, amilyen eddig is volt, de a hölgy egy újat javasolt. Ez is pontgyűjtő, mint a régi, de még azt is tudja, hogy bizonyos vásárlásoknál nem kell lehúzni a leolvasón. Szinte csak meg kell lobogtani a pénztárnál. Szuperkártya, csak nem tudom, mikor lesz végre az enyém.

Arról volt szó, hogy 2 hét múlva slattyogjak be újra, és megkapom. Ma bementem. Egy újabb hölgyhöz kerültem. Az első kérdése az volt, hogy kaptam-e értesítőt. Ajaj, nem hangzik jól. Mondtam, hogy nem, de arról volt szó, jelenjek meg mostanában. Bólintott, bizakodó voltam. Aztán közölte, hogy nincs meg a kártyám, de látja, hogy folyamatban van az ügy. Legalább nem kellett újra megrendelni. Azt mondta, várjak az értesítőre. Becslése szerint a hét vége felé megkapom. Most várok. Remélem, még az idén megkapom a szuperkártyámat.:)

2 megjegyzés:

  1. hát, ezek a bankok sehol se jobbak.
    Nálunk a unicredit elkeverte az aláírási kartonomat még 2 éve, azóta se tudom használni a közös számlánkat...
    Janó 2 hónap alatt tudta elérni, hogy nyisson Iro-ban bankszámlát annál a banknál, ahol dolgozott... Mikor megszüntette, kiküldtek postán egy nyilatkozatot, hogyha tényleg meg akarja szüntetni, akkor ezt küldje vissza (persze az elköltözés napján jött meg, az utolsó percben).

    Most meg azzal küzd, hogy a számlanyitáshoz közüzemi számla kell, a közüzemhez meg bankszámla. Jó móka :-D

    VálaszTörlés
  2. A jól ismert ördögi kör.:) A főbérlő nevére érkeznek a számlák? Akkor esetleg tőle lehetne egy nyilatkozatot kérni, hogy ott lakik Janó és azzal meg a közüzemivel bepróbálkozni a banknál. Ha jól emlékszem, Attila annak idején így csinálta.

    VálaszTörlés