2010. január 1., péntek

2010

Hát, eljött. Azt kell mondjam, hogy ha nem csinálunk belőle nagy ügyet, akkor semmiben sem különbözik bármelyik másik naptól, estétől. Úgy gondoltam, bulizós, szilveszteri műsorokat nézek majd valamelyik közszolgálati adón, de a Mesterszakács után maradtam a Viasat3-nál, véginéztem az összes város összes helyszínelő csapatának ténykedését, éppen csak annyira kapcsoltam el, hogy éjfélkor meghallgassam a Himnuszt. Gondoltam, ha már erre jártam:), meghallgatom, milyen okosságot és intelmet szán nekünk idén a köztársasági elnök. Eddig minden köztársasági elnök beszédét meghallgattam, amikor csak lehetőségem volt rá (úgy értem, Szilveszterkor), mindenféle hovatartozás nélkül. Az idén is így terveztem, bár sokáig kellett magam győzködni, mivel a jelenlegivel egy kicsit sem szimpatizálok, sőt. Mindenesetre nagy volt bennem az elhatározás, mégis megúsztam. A Himnusz után közvetlenül ugyanis kapcsolták az Operettszínházat, és azon kaptam magam, hogy magyar nótákat (a bulisabb fajtákat, nem a kesergőket) hallgatok. Egy ideig bírtam, aztán mégis visszakapcsoltam a Viasatra, és folytattam a bűnüldözést.

Azt hiszem, a bojler felmelegítette a vizet, lassan elmegyek zuhanyozni, majd olvasok, amíg le nem ragad a szemem, mint egy normális, átlagos napon. Semmi különös, semmi extra, csak annyi történt, hogy nincs tovább 2009, egy időre eltűnik a duplanulla az évszám közepéről. Ettől függetlenül nagy elvárásaim vannak az új évvel kapcsolatban, úgyhogy felkötheti a gatyát, ha meg akar nekem felelni.:) Persze, azt nem mondom el neki, hogy nem igazán szeretem a kerek évszámokat, valahogy túl tökéletesnek tűnnek. Az is lehet, hogy csak egyszerűen eddig nem azt kaptam tőlük, amit vártam. Ilyen volt pl. 2000, amit gyakorlatilag végigszenvedtem. Jesszus, most esik csak le, hogy úgy tűnik, 10 évente ismétli magát a történelem! Ez ijesztő. (20 éve még azért nem voltam ebben a helyzetben, mert kicsi voltam hozzá. Tudom, másnak, meg a mai világban nem olyan kevés az az életkor, de nekem az.:)) Az eltelt 10 év viszont elegendő volt ahhoz, hogy felnőljek, és kellő ésszel álljak a dolgokhoz. Legalábbis remélem. 2010 nem lesz olyan, mint 2000, mert nem akarom. 2010 jó lesz, mert azt akarom. A dolgok nem maguktól lesznek jók vagy rosszak, hanem miattunk. Nem könnyű kézben tartani a dolgokat, még nem is megy rendesen, de alakul. Csak az a dolgom, hogy mindent megtegyek annak érdekében, hogy jövő ilyenkor ne kelljen jobb évet kívánnom.

Örülök, hogy elmúlt 2009. Jöhet 2010. Készen vagyok. Indulás!

2 megjegyzés:

  1. Boldog úgy évet, ilyen optimizmussal biztosan sikerülni fog! :)

    VálaszTörlés
  2. Másképp nem megy, muszáj optimistán nézni a dolgok elébe.:)

    VálaszTörlés