2012. augusztus 1., szerda

Világnap

Ma van az anyatej világnapja. Vagy a szoptatásé. Kinek hogy tetszik. Valamilyen szinten szomorú, hogy ennek is van világnapja, mert ez azt jelenti, hogy reklámozni, népszerűsíteni kell.

Kezdek lassan marslakónak tűnni, hogy Gergő lassan 20 hónapos, és még naponta többször levámol. Egyre kevesebb helyről hallom, hogy a gyerek 1 éves kora után még szoptat. Most nem arról beszélek, aki NEM TUD szoptatni, hanem arról, aki NEM AKAR. Egyszerűen azt mondja, hogy nem csinálja tovább, mindenki sír, és jön a tejapasztás. Nem gondolom magam ősanyának, de ez nekem brutálisnak hangzik, még akkor, ha a közvetlen környezetemben is akad erre példa... 

Gergő 8 nap múlva 20 hónapos lesz, és naponta többször jelzi egyértelműen, hogy szeretne csatlakozni. Időnként kifejezetten fáj (bocs, ha ez túl sok információ :D), de amíg szüksége van rá, addig nem mondom, hogy elég. Egyébként nem is tudom, mi lesz, ha egyszer valóban nem kéri többet. Mindamellett, hogy talén egyszerűbb lenne az élet nélküle, úgy érzem, nekem is szükségem van rá. Olyan nagy már és egyre önállóbb, ez az egyetlen dolog, ami csak a miénk... még. Tudom, hogy eljön egyszer a vége, legkésőbb óvodakezdéskor, de az még 1,5-2 év. :) Szinte hallom a ki nem mondott kérdést/megjegyzést, hogy akkor már 3-3,5 éves lesz, akkor pedig már csak az szoptat, aki nem normális. ;) Nos, nem hiszem, hogy addig húzzuk, de ha mégis, állok a kövek elé. :)

Tegnap véletlenül találkoztam egy gimis iskolatársammal, akit eddig csak látásból ismertem. Most közös ismerős révén találkoztunk, beszélgettünk. 2,5 éves a kisfia, és 2 éves koráig szoptatta. Aztán 1 nap alatt leszokott róla a legény. Ennyi.

Gergő addig vámol, ameddig akar. Nem én fogom eldönteni. Persze, ha az esküvője előtt nálam jelentkezik tankolásra, akkor elgondolkozom azon, hogy valamit rosszul csináltam, de nem hiszem, hogy ez bekövetkezik. :)

(És igen, most is elmaradt a szépazélet bejegyzés, de este örülök, ha élek; se időm, se ihletem hozzá, pedig szép az élet, csak a rögzítés marad el. Ha kényszerből írom (még akkor is, ha saját kényszerből), akkor izzadtságszagú az egész... Ha lesz ihlet, lesz lista.)

2 megjegyzés:

  1. nem szeretem a világnapokat :)
    tudom, hogy te sem azt mondtad, csak belőlem kikívánkozik, hogy szerintem sem azt nem kell megkövezni, aki valami miatt nem akar szoptatni, sem azt, aki úgy dönt, hogy óvodáig "húzza a vámolást" :D

    VálaszTörlés
  2. Nekem nincs bajom a világnapokkal, de nem tudok elszakadni attól a gondolattól, hogy azzal a valamivel baj van, aminek világnapot kell kinevezni, hogy odafigyeljenek rá...
    Nem akarok én senkit megkövezni, csak nem értem, hogy tudnám azt mondani, hogy nem adok meg valamit a gyerekemnek, ami a legjobb, ráadásul pénzbe sem kerül. Akinek nem sikerül, az más...

    VálaszTörlés