2011. június 9., csütörtök

Gergő és az alma

Mivel Gergő 2 hónapos korától kap több-kevesebb tápszert (mostanában napi egyszer egy teljes étkezést helyettesítve), abban maradtunk a védőnővel, hogy nem kell megvárni a 6 hónapos kort, hanem 5 hónaposan el lehet kezdeni a hozzátáplálást. Igaz ugyan, hogy ma tölti Gergő az 5 hónapot, de nem kell ezt napra pontosan nézni, így anyuéknál megismertettük vele az alma ízét. Hétfő volt a nagy nap. Sokfelől hallottam, hogy először párolva kell adni a babáknak az almát, de én ezt kihagytam. Nem lustaságból, csak azért, mert ebben maradtunk a védőnővel. Nem lettem fanatikus követője a védőnőnek, de valamihez muszáj tartanom magam. Ha nem mond oltári hülyeséget, megfogadom a tanácsát.

A húgom választott egy szép almát és megmutattam Gergőnek. A reakció váratlan volt: hatalmas vigyor, mintha azt is mondta volna, hogy Végre! :) A sztorihoz hozzátartozik, hogy vasárnap Matyi nagyon nem akart rendesen enni, és anyu kínjában azt mondta neki, hogy mutassa meg a babának (Gergő), hogy kell szépen enni. Matyi mutatta, Gergő pedig nagyon figyelt, közben nagyokat sóhajtott, mintha azt mondta volna, hogy Ne csak mutassátok, adjatok is valami rendes kaját, de izibe'! :) Évi meghámozta, lereszelte az almát, Péter tartotta Gergőt az ölében, én meg közelítettem a szája felé a kiskanállal. Először egy kis rosttal próbálkoztam, de azzal nem tudott mit kezdeni, kidolgozta a szájából. Félrekotortam, és csak a levéből vettem a kanálra, azt tettem a szájába. Picit összevonta a szemöldökét, de inkább csak a koncentrálástól. Nagyon komolyan ízlelgette, néhány kanállal be is nyomott belőle. Úgy döntöttünk, elsőre ennyi elég, kapott testmeleg ebédet és bevágta a szunyát. Hatalmasat aludt. Másnap ugyanígy. Tegnap elég összevissza nap volt, elmaradt az almaevés, ma meg azért, mert nem hoztunk. Esélyem sincs eljutni a piacra, nem is szívesen indulok el ebben a szélben. Holnap majd veszünk az esedékes nagybevásárlás alkalmával. Még a jövő héten is próbálkozunk az almával, és ha kiderül, hogy szereti és nincs tőle semmi baja, akkor jöhet a barack, utána szépen sorban a többi. Igyekszem majd megörökíteni, mert nekem is fontos dolgok ezek. Jó lesz visszaolvasni évek múlva. :)

Ja, és nem azért szándékozom piacra menni, hogy bioalmát vegyek. Volt idő, amikor nagyon hittem benne, de mostanában nem. Az ok csak annyi, hogy magyar almát szeretnék. A kistescoban nincs igazi gyümölcsválaszték, a nagyba meg nem tudok eljutni Péter és a kocsi nélkül; se fel, se le nem tudok szállni a metróból, azaz nem tudok a földfelszínre jutni. :S

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése