2011. június 16., csütörtök

Napirend 5 hónap elteltével

Kezdetben nem volt napirend, akkor evett Gergő, amikor akart, a köztes időben aludt, minimálisat volt ébren. Már tudjuk, hogy evés szempontjából ez nem volt jó, de most nem erről szeretnék írni, sokkal inkább azt szeretném megörökíteni, hogy alakult a napirend az elmúlt 5 hónapban.

Amikor lefogyott, a kórházban azt az ukázt kaptuk, hogy szigorúan háromóránként ennie kell. Azt hiszem, túlzás nélkül állíthatom, hogy ez volt a legnehezebb időszak, mióta Gergő velünk van. Éjjel-nappal háromóránként etetni embertpróbáló feladat volt, de Gergőért bármit. :*

Amikor elkezdett szépen hízni, a védőnővel konzultálva úgy döntöttünk, az éjjel 11 óra utáni éjszakai evések miatt nem ébresztjük. Ha ébred és kéri, akkor kap, de egyébként hagyjuk aludni. Nem kérte. :) Már nem tudom, mikor volt az, hogy a fürdés utáni evés volt az utolsó aznap, de egy jó ideje már 11-kor sem ébresztjük. Ha kel, akkor természetesen kap enni, de szerintem egy kezemen meg tudom számolni, hányszor volt ilyen. Általában az van, hogy fürdés után teletömi a bendőjét és alszik reggelig, azaz hajnalig. Ez a vacsora lehet rövid vagy hosszú, attól függ, mennyit evett napközben.

Pár napja vettem észre, hogy a napközbeni alvásoknak szép mintája van. Előtte is aludt valamennyit, időnként nem is keveset, de általában a karomban abszolválta, úgyhogy nem ér. Nem erőltettem rá semmit, akkor aludt, amikor akart, próbáltam alkalmazkodni hozzá. Nem nagyon ment. Volt olyan nap, amikor még felöltözni sem volt időm, de nem tudtam, mit kellene tennem. Aztán Húsvétkor hazamentünk anyuékhoz pár napra. Éviék is ott voltam, így mindenki a saját gyerekével aludt a szobában (kivéve anyuékat). Napközben a nappaliban etettem Gergőt, mert ott volt kényelmes a fotel, de fürdetés után már nem szoktam kivinni a szobából, így bent kellett találni valami megoldást. Először az ágy szélén ülve próbálkoztam, de nagyon kényelmetlen volt. Néhány próbálkozás után kiakadt a hátam. Gondoltam egyet és magam mellé fektettem Gergőt és úgy etettem, mint a kezdet kezdetén. Könnyebb és kényelmesebb volt, ráadásul nem izzadtunk össze. Nem tudom, miért hanyagoltam ezt a módszert. Evés után Gergő kellemesen beájult, könnyedén át lehetett tenni a kiságyba. Azóta néhány kivételtől eltekintve így eszik, szépen be is alszik, amikor kell. Napközben is. :) Ennek tükrében a következőképpen alakul a napirend:

5-6 óra között ébredés. Mondanám, hogy reggel, de ez nálam még nagyon komolyan hajnal. Pelenkacsere, a reggeli egyik felének elfogyasztása, majd bandázás a nagyágyban.
6-7 óra között a reggeli második felének elfogyasztása a nagyágyban, utána bealvás (én is :D).
9 óra körül ébredés. Kezdődik a nap, ilyenkor még Péter is itthon van. Kávézás, Gergő részéről aktívkodás.
10-12 óra között tízórai két részletben, utána bealvás (én nem). Ilyenkor 1-1,5 órát alszik, én ebédelek, mosok, takarítok, vagy amit éppen kell.
14 óra körül ebéd, ez újabban valamilyen gyümölcs, mert elkezdődött a hozzátáplálás. Eddigi eredmény: alma semleges, őszibarack pozitív, sütőtök pozitív, meggy negatív (almával keverve semleges).
Ebéd után játék és séta, ha az idő engedi (ma pl. nem voltunk, mert elromlott a lift, és a fene cipeli a babakocsit Gergőstől 6 emeletet le meg fel). Közben kisebb-nagyobb evések. Nem számolom és nem mérem. Annyit és akkor eszik, amikor kér.
16 óra körül bealvás az evésbe, ez mostanában jó hosszúra sikerül, ma pl. 2,5 óra volt. Lehet, másnak ez nem hosszú, de nekem az. :)
Az esti fürdetésig ismét kisebb-nagyobb evések, közben játék, móka.
19 óra körül hazaér Péter, ő is beszáll a mókába, én előkészülök a fürdetéshez, szétnézek vacsoraügyben.
20-21 óra körül fürdetés. Nincs értelme korábban kezdeni, amíg világos van, nem alszik el Gergő, csak szenvedünk. Ő is, mi is. Fürdés után bealvás a vacsorába, ez 22 óra körül történik. A vacsora hossza változó, a napi fogyasztástól függ. Ájulásig eszik magát, könnyen berakható a kiságyba. Ha nem történik semmi extrém, reggelig... azaz hajnalig ott is marad.

Még meg kell szoknom, hogy kétszer is van viszonylag sok időm egyhuzamban, bátran bele lehet kezdeni nagyobb dolgokba. Eddig nem mertem, mert nem tudtam, mennyi időm van. Na, majd most. :)

Nyilván nem ilyen szép szabályos minden nap, ha jönnek hozzánk vagy mi megyünk, eltolódnak az időpontok erre-arra, de nagyjából sikerül tartani, nem is nehéz. Gergő szól, amikor éhes, nekem csak azt kell eldönteni, mit kapjon és hogyan. A többi adja magát. Jó ez. Szeretjük. Remélem, így lesz még egy darabig...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése