2011. június 13., hétfő

Nyilvános

Múlt héten volt egy riport a nyilvános szoptatásról. H-S Kata hivatásos celeb és BG riporter is elmondta a véleményét a témával kapcsolatban. Alaposan felbosszantottak.

Az előbbi kifejtette, mennyire irritálja (már nem tudom, pontosan mely szót használta), ha egy nő nyilvánosan szoptat. Talán azt mondta, megbotránkoztatja, de nem vagyok benne biztos. Elmesélte, hogy egyszer távozott egy étteremből, mert egy nő nem átallotta megszoptatni éhes gyermekét. Erre csak azt tudom mondani, hogy az ő baja, ha képes ezzel elrontani a saját estéjét, szórakozását. Mi a fenének kell ennyire foglalkozni másokkal? Persze, nyilvánvalóan vannak olyan dolgok, amik nem a nyílt színre valók, hanem határozottan a négy fal közé, de szerintem ez nem feltétlenül az a kategória. Igenis vannak olyan szituációk, esetek, amikor nem lehet másképp csinálni. Vegyük például azt az esetet, amikor Gergő már nagyon éhes volt, én meg próbáltam bejutni a Westend baba-mama szobájába, végül a tetőteraszon etettem meg. Hú, az erkölcstelen mindenemet! Ha a fent említett nőszemély meglátott volna, bizonyára üveghangon visított volna anélkül, hogy tudta volna, előtte mennyit álltam a sorban és mennyit köröztem a tetőteraszon, amíg azt a padot kiválasztottam, amit a legeldugottabbnak ítéltem. Visszatérve az éttermes sztorihoz kevéssé tudom elképzelni, hogy a felháborodást kiváltó nő az étterem kellős közepén kezdett bele a szoptatásba, alaposan kiválasztva azt a helyet, ahol a legjobb a megvilágítás. Sokkal inkább úgy történhetett, hogy az egyik oldalsó asztalnál történt mindez, és csak az vette észre, aki nagyon akarta. Itt megjegyzem, szombaton én is az étteremben etettem meg Gergőt, ugyanis éppen befejeztük az evést és indultunk volna, hogy ne késsünk el, amikor a fiatalember egyértelművé tette étkezési szándékát. Nem volt mit tenni, elfordítottam a széket az étterem üres része felé, és a jelenlévőknek a hátamat mutogatva megetettem a gyerekemet. Egyetlen rosszalló pillantást vagy megjegyzést nem tapasztaltam. Ha lett volna, arra is magasról tettem volna, mert egyrészt úgysem látom őket többet, másrészt a gyerekem fontosabb néhány pampogónál.

A másik hölgy azt mondta, ő nem tudna nyilvános helyen szoptatni, mert az túl intim, viszont hosszasan ecsetelte, hogy szokott táplálkozni a csemetéje. Konkrétan elmondta, mit és hogyan csinál a gyermek. Ezzel az erővel már meg is mutathatta volna.

Jelezném egyébként, hogy lehet úgy szoptatni nyilvánosan, hogy abból a felületes szemlélődő csak annyit vesz észre, hogy egy anya a karjában tartja a gyerekét. Azon én is ki tudok akadni, ha a villamoson utazva találkozom szoptató nőkkel, az már tényleg igénytelenség, de általában nekik ez a legkisebb bajuk. Ha meg lehet oldani, hogy valamennyire elvonulva megetessem a gyerekem, akkor megteszem. Legutóbb a fodrásznál tettem mindezt. Amikor elkezdtem, még csak hárman voltunk (plusz Gergő): a fodrász, a lány, akinek a haját éppen csinálta és én, aki kicsit korábban érkeztem. Mire befejeztem, benépesült a fodrászat, főként pasikkal (három fodrászpasi dolgozik ott), de senki sem botránkozott meg. Legalábbis nekem nem mondták. Befordultam a sarokba, magamhoz öleltem Gergőt. Nem láttak semmit, csak a testtartásomból tudták mi történik. :)

Még azt megjegyezném, hogy egyes számú versenyzőnk kirakta már ezét-azát mindenféle magazinokban. Kérdem én, az mennyivel jobb?

3 megjegyzés:

  1. itt egyszer azt lattam, hogy egy 4 gyerekes anyuka a legnagyobb katedralisban, a mise kozepen kezdte szoptatni a bebijet. No, azert az mar nekem is sok volt, de mondjuk emiatt nem mentem haza.

    VálaszTörlés
  2. Ne is bosszants ezzel. Ha valakinek gáz, hogy megetetnek egy gyereket nyilvánosan, az saját magáról állít ki szegénységi bizonyítványt. Ahogy Te is írod, lehet szoptatni úgy is, hogy közben ne a "kanál" legyen a főszereplő...

    VálaszTörlés
  3. Szabina: Abban az esetben én pl. elvonultam volna a hátsó sorba vagy valamelyik oldalhajóba, de kapott volna enni a gyerek, az biztos. Mondjuk, eleve nem ülnék az sor közepére... :)

    Pixie: Tényleg nem tudom, mi váltja ki a felháborodást, ha mindent megtesz az ember lánya annak érdekében, hogy a külső szemlélő ne lásson semmit... :S

    VálaszTörlés